جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
در موزه هنرهای معاصر تهران

«در فاصله دو نقطه» ایران درودی رونمایی می‌شود

پانزدهمین چاپ کتاب «در فاصله دو نقطه» ایران درّودی در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی می‌شود.
به گزارش شهر، روز پانزدهم آذر ماه طی مراسمی که از ساعت 16 تا 20 در این موزه برگزار می‌شود، پانزدهمین چاپ کتاب «در فاصله ی دو نقطه ...!» با حضور نویسنده ی این کتاب، نقاش پیشکسوت؛ ایران درّودی رونمایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران افزود، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بزرگان فرهنگ و هنر و علاقه مندان به این هنرمند فرهیخته برگزار می شود، 7 اثر از تابلوهای ایران درّودی متعلّق به گنجینه ی موزه هنرهای معاصر تهران، به نمایش در خواهد آمد. نمایش این آثار در شرایطی اتفاق می افتد که فرصت دیدن آثار موجود در گنجینه ی این موزه، در سطح عمومی به ندرت پیش می آید.

در این مراسم «ایران درّودی» در خصوص چگونگی نگارش این کتاب و انگیزه شان از انتشار آن با حاضرین سخن خواهند گفت و به مرور خاطراتی که در کتاب آمده است خواهند پرداخت.

کتاب «در فاصله ی دو نقطه ...!» زندگی نامه خود نوشت «ایران درّودی» است که چاپ نخست آن در سال 1375 توسط «نشر نی» منتشر شد.

گفتنی است؛ پیش از این موزه هنرهای معاصر تهران در اردیبهشت 1387 میزبان نمایشگاهی از ایران درّودی با عنوان «جاودانه خلیج فارس» بود که در آن نمایشگاه، 211 نفیس از این هنرمند نامدار به نمایش گذاشته شد.

نظر به اهمیت ویژه و استقبال کم نظیر مردم از این کتاب، این نخستین بار است که در موزه هنرهای معاصر تهران مراسم رونمایی کتابی برگزار می شود.

ایران درّودی، نقاش صاحب سبک ایرانی، در اشاعه و شناساندن هنر نو در جامعه ی ایران نقش بسیار سازنده ای ایفا کرده است. ایشان سالها پیش چند هزار ساعت برنامه تلویزیونی در خصوص هنر نو را کارگردانی و تهیه کرده و در مطبوعات ایران (من جمله مجله ی سخن) مقالات، نقد ها و تحلیل های تأثیر گذاری درباره ی نقاشی منتشر کرده است.

لازم به ذکر است، درّودی که اکنو 76 سالگی را پشت سر گذارده، اخیراً بنیادی تحت عنوان «بنیاد ایران درّودی» تأسیس و 190 تابلوی نفیس خویش را به واسطه ی این بنیاد به ملت ایران اهداء کرده کرده است. بنیاد ایران درّودی علاوه بر برنامه ریزی در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی ـ هنری در جهت بسط و توسعه ی فرهنگ و هنر ایران، قرار است ضمن احداث موزه ای آثار ارزنده ی این نقاش را به نمایش بگذارد.

اکنون با انتشار پانزدهمین چاپ کتاب این هنرمند، مردم ایران که تا کنون او را با عنوان نقاشی برجسته می شناختند، با استقبال کم نظیر از این کتاب، نویسنده بودن او را نیز به رسمیت شناختند. درباره ی این هنرمند چهار جلد کتاب منتشر شده و 4 فیلم مستند ساخته شده است.
نظر شما